Błąd wysyłki wiadomości w WordPress
Często pojawiającym się problemem jest brak poprawnej wysyłki wiadomości z poziomu skryptu WordPress, np. poprzez zainstalowaną wtyczkę z formularzem kontaktowym. Problem często pojawia się kiedy w użyciu jest wysyłka za pomocą domyślnej funkcji mail().
W sytuacji kiedy występuje błąd i nie można wysłać wiadomości poprzez formularz w WordPress rozwiązaniem może być instalacja wtyczki za pośrednictwem której wysyłka wiadomości będzie odbywała się poprzez uwierzytelnianie SMTP. W tym celu należy pobrać wtyczkę znajdującą się pod adresem WP Mail SMTP (można oczywiście wyszukać wtyczkę z poziomu kokpitu przechodząc w menu do Wtyczki) a następnie zainstalować wtyczkę poprzez panel administracyjny WordPress. Po pobraniu spakowanej wtyczki z podanego wcześniej adresu w kokpicie WordPress wybieramy Wtyczki > Dodaj nową a następnie przycisk Wyślij wtyczkę na serwer a następnie wskazujemy wtyczkę na dysku komputera.
Konfiguracja WP Mail SMTP
Po zainstalowaniu i włączeniu wtyczki należy przejść do opcji konfiguracji wtyczki wybierając w panelu administracyjnym Wtyczki > Zainstalowane wtyczki i link Settings u dołu nazwy wtyczki. W konfiguracji wtyczki WP Mail SMTP należy sprawdzić czy jest zaznaczona opcja Other SMTP.
Poniżej w pole SMTP Host wprowadzamy nazwę serwera poczty (dla przykładu na hostingu Cyberfolks w zależności od serwera jest to s127.cyber-folks.pl), w polu Encryption wybieramy rodzaj szyfrowania, w większości przypadków będzie to szyfrowanie TLS, w pole SMTP Port wpisujemy 587, zaznaczamy opcję Authentication na On, w polu SMTP Username podajemy adres e-mail skrzynki a w polu SMTP Password hasło do skrzynki e-mail.
Skrzynka e-mail może być założona specjalnie do wysyłki wiadomości e-mail z formularzy lub można skorzystać z istniejącej skrzynki e-mail z której korzystamy. Następnie należy zapisać ustawienia oraz sprawdzić czy nadal występuje błąd wysyłki wiadomości z formularza WordPress.
Komunikat: Twoja wiadomość nie została wysłana
Po konfiguracji wtyczki SMTP do obsługi formularza kontaktowego Contact Form 7 może pojawić się problem braku wysyłki wiadomości po naciśnięciu przycisku Wyślij. W przypadku wystąpienia opisanego problemu należy zweryfikować czy w ustawieniach formularza w zakładce E-mail w polu Nadawca adres e-mail jest taki sam jak w ustawieniach wtyczki do uwierzytelniania SMTP.
Z menu wybieramy Formularze > Formularze a następnie link Edytuj przy utworzonym formularzu do wysyłki wiadomości, klikamy zakładkę E-mail i weryfikujemy adres e-mail w polu Nadawca. Po wprowadzeniu poprawnego adresu e-mail zapisujemy zmiany i sprawdzamy czy nadal występuje problem z wysyłką wiadomości z formularza Contact Form 7.